Marketingowe bazy danych firm i usługi B2B

Wpisy

  • sobota, 29 czerwca 2013
    • Telemarketing – najważniejsze informacje

      Telemarketing to wciąż bardzo popularne narzędzie, z którego w tym momencie korzysta bardzo wiele firm i to mimo ogromnego wzrostu popularności Internetu i różnego rodzaju narzędzi marketingowych, jakie są w nim wykorzystywane. Dzięki telemarketingowi możliwe jest zebranie wielu przydatnych informacji na temat postrzegania naszych usług lub produktów przez konsumentów. Możliwe jest również nawiązywanie kontaktów z klientami, dzięki czemu będziemy mogli nie tylko budować więź z konsumentami, ale również budować wizerunek firmy bliskiej ludziom, która bardzo ceni sobie ich uwagi i opinie. Dlatego też z całą pewnością warto poszerzyć swoją wiedzę na jego temat, aby w przyszłości – jeśli do tej pory tego nie zrobiliśmy – wykorzystać wszystkie możliwości jakie zapewnia.

      W tej chwili z pewnością wiele firm zastanawia się dlaczego właściwie warto zdecydować się na telemarketing zamiast skorzystać z możliwości, jakie zapewnia Internet. Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że dzięki telemarketingowi możemy nie tylko nawiązywać kontakt z klientami, budować odpowiedni wizerunek czy uzyskiwać cenne informacje, ale również gromadzić i weryfikować dane na temat klientów, zapewniać im obsługę na najwyższym poziomie oraz przeprowadzać badania rynkowe i marketingowe, których wpływ na działalność firmy i skuteczność podejmowanych przez nią działań jest ogromny. Warto wiedzieć, że telemarketing posiada klika bardzo specyficznych cech. Przede wszystkim wykorzystuje on bazy danych, które w każdej firmie pełnią bardzo istotną rolę i odpowiednio wykorzystywane mogą pomóc jej podnieść swoją konkurencyjność. Wykorzystuje on również nowoczesne techniki komunikacji i przetwarzania danych oraz jest procesem bardzo starannie zaplanowanym i skrupulatnie kontrolowanym, dzięki czemu staje się źródłem niezwykle cennej wiedzy, którą wykorzystać można w komunikacji przedsiębiorstwa z klientami. Musimy także dodać, że telemarketing bardzo rzadko wykorzystywany jest jako osobne działanie i najczęściej jest on ściśle powiązany z działaniami komórki public relations oraz działu sprzedaży. Obecnie istnieją trzy podstawowe rodzaje telemarketingu. Pierwszym z nich jest telemarketing aktywny, który polega na tym, że rozmowy z klientami prowadzone są z inicjatywy naszej firmy. Drugi rodzaj to telemarketing pasywny, który jest odwrotnością telemarketingu aktywnego – w tym wypadku to klienci kontaktują się z naszą firmą. Jeszcze innym rodzajem jest telemarketing instytucjonalny, który polega na kontaktowaniu się wyłącznie z przedstawicielami innych firm.

      Telemarketing nadal jest bardzo popularna formą marketinguPragnąc skorzystać z możliwości, jakie zapewnia telemarketing warto uświadomić sobie, że możemy wybierać spośród dwóch rozwiązań jeśli chodzi o organizację telemarketingu w naszej firmie. Pierwszym z nich jest call center (http://www.targetmarketing.pl/call-center/rozwiazania-call-center/index.php), czyli osobna komórka, która utworzona zostaje w firmie w celu obsługi klienta. Drugim natomiast rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy podmiotów zewnętrznych, które specjalizują się w działaniach telemarketingowych i zapewnią nam profesjonalną obsługę tego procesu. To, na które z tych rozwiązań się zdecydujemy, zależy oczywiście od możliwości finansowych firmy – każde z nich wiąże się bowiem z pewnymi kosztami, dlatego dokładna analiza pozwoli nam dokonać najwłaściwszego wyboru z punktu widzenia naszego przedsiębiorstwa.

      Na początku zostały ogólnie wymienione najważniejsze zalety związane z tego rodzaju rozwiązaniem. Co dokładnie można powiedzieć na temat zalet telemarketingu? Przede wszystkim daje on możliwość nawiązania kontaktu ze sporą grupą klientów w stosunkowo krótkim czasie. Dzięki temu jest on znacznie bardziej skuteczny niż np. sprzedaż osobista, w której nie ma możliwości skontaktowania się z tak dużą liczbą osób. Ponadto dzięki niemu możemy uzyskać bardzo wiele cennych informacji na temat naszych usług i produktów. Takie informacje wykorzystać można np. do ulepszenia oferty naszej firmy i poprawienia jej wizerunku w oczach konsumentów. Telemarketing to również doskonały sposób na nawiązanie i utrzymywanie kontaktów z klientem oraz budowanie więzi i lojalności, a dzięki niemu możliwe jest znaczne ograniczenie kosztów pracy, obsługi klienta oraz strat czasu. Musimy jednak mieć świadomość, że telemarketing nie jest narzędziem doskonałym i posiada kilka wad które sprawiają, że firmy mogą zdecydować się na skorzystanie z innych narzędzi. Wśród wad w pierwszej kolejności warto wymienić chociażby ryzyko trafienia na niewłaściwy moment przeprowadzenia rozmowy co może nie tylko wpłynąć na skuteczność naszych działań, ale wręcz skutecznie zniechęcić konsumenta do skorzystania z naszej oferty. Inną istotną wadą jest fakt, że telemarketing wymaga nieustannego mówienia, a brak bezpośredniego kontaktu z klientem sprawia, że zdecydowanie łatwiej jest mu nam odmówić. Na pewno wadą będzie również to, że nie każdy rodzaj produktów lub usług można sprzedać przez telefon – wiele z nich musimy zaprezentować bezpośrednio, co oczywiście eliminuje możliwość skorzystania z telemarketingu. Bardzo ważną wadą takiego rozwiązania jest zniekształcanie głosu rozmówcy przez telefon, a według badań to właśnie głos jest jednym z najważniejszych elementów, który wpływa na pozytywny lub negatywny odbiór oferty zaprezentowanej przez telemarketera.

      Jak więc możemy zauważyć telemarketing to z pewnością nie jest narzędzie idealne i nie w każdej sytuacji warto z niego korzystać. Musimy jednak wiedzieć, że jego odpowiednie zaplanowanie i realizacja może przynieść firmie wiele pożytku w postaci nie tylko większej sprzedaży, czy wzrostu rozpoznawalności naszej marki, ale również poprawy wizerunku, budowania więzi z klientami czy modyfikacji oferty naszej firmy, idealnie dostosowanej do wymagań, jakie stawiają klienci. Dlatego też niewątpliwie warto zastanowić się nad skorzystaniem z tego narzędzia i wpłynąć tym samym korzystnie na rozwój firmy.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      sobota, 29 czerwca 2013 11:33
  • sobota, 04 maja 2013
    • Jak skutecznie i tanio zwiększyć sprzedaż?

      W dzisiejszych czasach gospodarka właściwie opiera się na działaniach handlowych. Każdy, kto prowadzi przedsiębiorstwo stara się sprzedać coś i coś kupić. Jako, że ludzie bardzo lubią sprzedawać, a jeszcze bardziej kupować, gospodarka ta kręci się dzień po dniu, nawet, jeśli wydaje się, że tak nie jest i że wokół panuje kryzys. Można więc powiedzieć, że obecnie wymiana handlowa jest podstawą każdego biznesu, niezależnie od branży, czy rodzaju oferowanych lub nabywanych produktów i usług. Problem polega więc na tym, że aby osiągnąć naprawdę wysokie wyniki i rezultaty swoich działań, należy je prowadzić tak, by ze swoją ofertą trafić do ludzi wyjątkowo nią zainteresowanych. Okazuje się więc, że tradycyjne i powszechnie wykorzystywane sposoby pozyskiwania klientów przechodzą już do lamusa. Dzieje się tak, ponieważ większość ludzi jest już po prostu zmęczona atakującymi ich niemal w każdym miejscu hasłami reklamowymi, ofertami atrakcyjnych promocji i tego typu komunikatami, które w większości są dla nich po prostu bezużyteczne i nieinteresujące. Zbyt duża ilość informacji reklamowych po prostu wywołuje u potencjalnych odbiorców niechęć. Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zwracają uwagę na takie rozwiązania, które trafiają do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

       

      Większa sprzedaż jest możliwa, jeśli odpowiednio dobierzemy narzędzia marketingoweFachowo działania te noszą nazwę target marketing. Promocja prowadzona w ten sposób jest tak zaplanowana, by informacja handlowa trafiła wyłącznie do potencjalnych modelowych klientów. Oczywiście aby móc taki efekt uzyskać, konieczne jest zgromadzenie odpowiednich informacji na temat tych właśnie odbiorców. W tym celu wykorzystuje się ogromne bazy danych, jakie wiele firm prowadzi we własnym zakresie. Wiadomo jednak, że w tym ogromie informacji trudno jest znaleźć te, które są obecnie najbardziej potrzebne. Temu celowi służy narzędzie, jakim jest generowanie leadów. To właśnie z jego pomocą szybko i stosunkowo tanio można wyselekcjonować grupę odpowiednich odbiorców. Oczywiście jest to dopiero pierwszy etap prowadzenia działań marketingowych. Kolejnym może być tak zwany direct mailing, czyli po prostu wysyłanie informacji mailowych, których celem jest zareklamowanie jakiegoś produktu lub usługi. Ta strategia ma dodatkowo jeszcze jedną funkcję, ponieważ umożliwia podtrzymywanie dobrego kontaktu z potencjalnymi klientami. A obecnie sprawienie, że klienci identyfikują się z jakąś marką ma ogromne znaczenie dla odniesienie sukcesu handlowego.

       

      Oczywiście strategie generowania leadów czy też telemarketingu można wykorzystywać także w innych celach. Bardzo często dzięki tym narzędziom ma miejsce umawianie spotkań handlowych. Dotarcie z propozycją spotkania bezpośrednio do odbiorcy znacznie zwiększa szanse na to, że spotkanie to w ogóle dojdzie do skutku. Oczywiście pod warunkiem, że osoba, która odpowiada za nakłonienie do niego jest do takiej rozmowy telefonicznej z potencjalnym klientem odpowiednio przygotowana. Dlatego też osoby pracujące w różnego typu call center przechodzą specjalne szkolenia, podczas których dowiadują się, w jaki sposób zacząć rozmowę, by zainteresować rozmówcę tematem oraz jak sprawić, by zechciał on pojawić się na danym spotkaniu i być może skorzystać z oferowanych na nim towarów lub usług.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      sobota, 04 maja 2013 16:56
    • Promocja dostosowana do oczekiwań klientów

      Marketing telefoniczny (telemarketing) wymaga odpowiedniego dobrania grupy odbiorcówW dzisiejszych czasach nie da się prowadzić żadnej firmy, bez wykorzystywania różnego typu działań promocyjnych. Konkurencja, jaka panuje na rynku niemal w każdej dziedzinie jest tak duża, że po prostu trzeba bardzo się starać, by zostać zauważonym przez potencjalnych klientów. Do niedawna panowało powszechne przekonanie, że najskuteczniejsze są takie działania, które docierają do jak największej grupy odbiorców. Obecnie jednak coraz częściej można spotkać się jednak z tym, że od szeroko zakrojonych akcji promocyjnych odchodzi się na rzecz takich działań, jak telemarketing czy marketing bezpośredni. Jest to możliwe oczywiście dzięki temu, że firmowe bazy danych są coraz bardziej rozbudowywane, a przedsiębiorcy na podstawie zgromadzonych tam informacji mogą prowadzone przez siebie działania dostosować do tej grupy potencjalnych klientów, która daną usługą czy produktem jest najbardziej zainteresowana.

       

      W ten sposób baza firm (więcej o bazach firm tutaj: http://sklep.targetmarketing.pl/) sprawia, że akcja promocyjna jest po prostu dużo tańsza niż tradycyjne działania marketingowe. Czasami nawet uruchomienie call center wydaje się być bardziej opłacalne niż emitowanie reklam w telewizji czy w radio. Oczywiście podjęcie decyzji o tym, jaki sposób promowania własnej firmy wybrać, powinno zależeć przede wszystkim od konkretnych potrzeb danej chwili i wynikać z przeprowadzenia wielu analiz. Niewątpliwie jednak obecnie tendencja jest taka, że stawia się właśnie na marketing bezpośredni jako na najtańsze i najskuteczniejsze narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia działań promocyjnych.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      sobota, 04 maja 2013 16:48