Marketingowe bazy danych firm i usługi B2B

Wpisy

  • wtorek, 05 marca 2013
    • Infolinia firmy

      Także dzisiaj telefon stanowi skuteczne medium sprzedażyŻadna większa firma, która ma styczność z wieloma klientami lub usługobiorcami nie może działać bez kontaktu telefonicznego. Same bazy danych nie wystarczą. Oprócz tego firma powinna prowadzić specjalny call center, czyli centrum, z którego dzwoni się do klientów i oferuje im najlepsze usługi firmy. Każda jednostka gospodarcza, która myśli o podboju rynku musi korzystać z dostępnych narzędzi medialnych. Telefon oraz sam telemarketing jest właśnie takim narzędziem dostępu do klienta. Ponadto możemy w to wliczyć telewizję, radio, gazetę lub Internet. Jednak tylko infolinie mają możliwość porozmawiania z poszczególnymi klientami.

       

      Samo call center nie jest tylko po to, aby reklamować. To także doskonały system przyjmowania zgłoszeń, reklamacji lub innych informacji od klienta. Zadzwonienie na infolinię firmy równa się z przejściem początkowego etapu wyboru problemu. Wystarczy wciskać na klawiaturze telefonu odpowiednie cyfry, aby połączyć się z działem, który szybko rozwiąże problem. To skuteczne rozwiązanie praktykowane przy każdej firmie mającej infolinie. Telefon to także podstawa metody CATI, czyli metody zbierania informacji. Podczas rozmowy z klientem konsultant może zdobyć wiele cennych wiadomości o usłudze lub samym kliencie. Dlatego żadna korporacja, która liczy się na rynku nie zaniedbuje sfery infolinii. To po prostu wymóg obecnego biznesu, który jest przydatny dla każdego przedsiębiorcy oraz dla każdego pracownika, który ma styczność z klientem. To wielkie uproszczenie i przyspieszenie pracy.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      wtorek, 05 marca 2013 22:01
  • piątek, 01 lutego 2013
    • Infolinia sposobem na reklamę

      Infolinie mogą być doskonałym narzędziem marketingowymDarmowa lub bardzo tania reklama to dla każdego przedsiębiorcy swoisty raj. Można dzięki temu reklamować swoją usługę lub towar, a przy okazji oszczędzić na ogromnych kampaniach reklamowych. Jednak nie ma dobrej, taniej i docierającej jednocześnie do wszystkich ludzi w kraju lub nawet na świecie reklamy. Za wszystko trzeba płacić. Koszty jednak można minimalizować. W tym celu powstają specjalne infolinie oraz ośrodki call center, które swoimi siłami starają się reklamować produkty, zapraszać na pokazy lub zachwalać daną usługę. Zazwyczaj dzwoni się do osób, które podają swoje dane w książkach telefonicznych. Wtedy nie ma żadnych uchybień prawnych, a osoba, która zgodziła się wcześniej na publikacje telefonu musi wiedzieć, że w danej chwili zgodziła się na to, aby infolinie mogły korzystać z reklamowania przez telefon. Nic więc dziwnego, że jesteśmy nagabywani oraz cały czas przekonywani do wspaniałych okazji, które nie mają końca. Warto spojrzeć na to krytycznym okiem. To pewna forma narzucania się. Niestety, ale nie zawsze odbierana dobrze.

       

      Infolinie to jednak nie tylko złośliwi pracownicy, którzy dzwonią do klientów. To także forma przyjmowania zamówień. Dlatego niektórzy klienci, którzy zobaczyli w gazecie numer dzwonią, aby złożyć zamówienie na dany towar lub usługę. Telefon to kolejne ważne medium, które bierze czynny udział w procesie reklamowym. Bez niego biznes mógłby przestać istnieć. Nic więc dziwnego, że infolinie są tak popularne i tak często wykorzystywane. Każdy, kto się ogłasza lub bierze pod uwagę kwestie reklamową pamięta o telefonie. To najszybszy sposób komunikacji. Wystarczy wykręcić kilka cyfr i już połączymy się z osobą, która na pewno nam pomoże. Dzięki temu zyskujemy nie tylko czas, ale także pieniądze, a firma sprzedaje z zyskiem swoje towary. Infolinie są potrzebne dla przedsiębiorstw, które nie sprzedają swojego asortymentu w zwykłym sklepie. Taka infolinia przyda się także przy sklepach internetowych, gdzie ciągle wymagany jest kontakt z klientem. Nic więc dziwnego, że to często wykorzystywana forma kontaktu. Prowadzenie infolinii wymaga pewnego przygotowania. Po pierwsze - firma musi mieć zaplecze i specjalny system. Gdy mamy do czynienia z korporacją, która dzieli się na kilka oddziałów - dzwoniący pod jeden numer Kowalski tak naprawdę ma możliwość dodzwonienia się do kilku miejsc. Wystarczy, że za pomocą cyferek wybierze odpowiednie połączenie. System uaktywnia się po nawiązaniu pierwszego połączenia. Niektórzy uważają, że to bardzo komplikuje życie. Wcale tak nie jest. Dzięki temu infolinia pracuje sprawniej, a ludzie, którzy spędzają godziny przy telefonach wiedzą, z jakim problemem dzwoni do nich klient. Dlatego nie irytujmy się, gdy w słuchawce znów usłyszymy, że trzeba ponownie wcisnąć 1, aby przejść do centrum obsługi klienta.

       

      Firmy muszą posługiwać się infolinią, gdyż to korzystny sposób reklamy lub kontaktu z klientem. Dzięki zaawansowanym technicznie systemom kontakt jest usprawniany.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      piątek, 01 lutego 2013 15:27