Marketingowe bazy danych firm i usługi B2B

Wpisy

  • sobota, 04 maja 2013
    • Jak skutecznie i tanio zwiększyć sprzedaż?

      W dzisiejszych czasach gospodarka właściwie opiera się na działaniach handlowych. Każdy, kto prowadzi przedsiębiorstwo stara się sprzedać coś i coś kupić. Jako, że ludzie bardzo lubią sprzedawać, a jeszcze bardziej kupować, gospodarka ta kręci się dzień po dniu, nawet, jeśli wydaje się, że tak nie jest i że wokół panuje kryzys. Można więc powiedzieć, że obecnie wymiana handlowa jest podstawą każdego biznesu, niezależnie od branży, czy rodzaju oferowanych lub nabywanych produktów i usług. Problem polega więc na tym, że aby osiągnąć naprawdę wysokie wyniki i rezultaty swoich działań, należy je prowadzić tak, by ze swoją ofertą trafić do ludzi wyjątkowo nią zainteresowanych. Okazuje się więc, że tradycyjne i powszechnie wykorzystywane sposoby pozyskiwania klientów przechodzą już do lamusa. Dzieje się tak, ponieważ większość ludzi jest już po prostu zmęczona atakującymi ich niemal w każdym miejscu hasłami reklamowymi, ofertami atrakcyjnych promocji i tego typu komunikatami, które w większości są dla nich po prostu bezużyteczne i nieinteresujące. Zbyt duża ilość informacji reklamowych po prostu wywołuje u potencjalnych odbiorców niechęć. Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zwracają uwagę na takie rozwiązania, które trafiają do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

       

      Większa sprzedaż jest możliwa, jeśli odpowiednio dobierzemy narzędzia marketingoweFachowo działania te noszą nazwę target marketing. Promocja prowadzona w ten sposób jest tak zaplanowana, by informacja handlowa trafiła wyłącznie do potencjalnych modelowych klientów. Oczywiście aby móc taki efekt uzyskać, konieczne jest zgromadzenie odpowiednich informacji na temat tych właśnie odbiorców. W tym celu wykorzystuje się ogromne bazy danych, jakie wiele firm prowadzi we własnym zakresie. Wiadomo jednak, że w tym ogromie informacji trudno jest znaleźć te, które są obecnie najbardziej potrzebne. Temu celowi służy narzędzie, jakim jest generowanie leadów. To właśnie z jego pomocą szybko i stosunkowo tanio można wyselekcjonować grupę odpowiednich odbiorców. Oczywiście jest to dopiero pierwszy etap prowadzenia działań marketingowych. Kolejnym może być tak zwany direct mailing, czyli po prostu wysyłanie informacji mailowych, których celem jest zareklamowanie jakiegoś produktu lub usługi. Ta strategia ma dodatkowo jeszcze jedną funkcję, ponieważ umożliwia podtrzymywanie dobrego kontaktu z potencjalnymi klientami. A obecnie sprawienie, że klienci identyfikują się z jakąś marką ma ogromne znaczenie dla odniesienie sukcesu handlowego.

       

      Oczywiście strategie generowania leadów czy też telemarketingu można wykorzystywać także w innych celach. Bardzo często dzięki tym narzędziom ma miejsce umawianie spotkań handlowych. Dotarcie z propozycją spotkania bezpośrednio do odbiorcy znacznie zwiększa szanse na to, że spotkanie to w ogóle dojdzie do skutku. Oczywiście pod warunkiem, że osoba, która odpowiada za nakłonienie do niego jest do takiej rozmowy telefonicznej z potencjalnym klientem odpowiednio przygotowana. Dlatego też osoby pracujące w różnego typu call center przechodzą specjalne szkolenia, podczas których dowiadują się, w jaki sposób zacząć rozmowę, by zainteresować rozmówcę tematem oraz jak sprawić, by zechciał on pojawić się na danym spotkaniu i być może skorzystać z oferowanych na nim towarów lub usług.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „Jak skutecznie i tanio zwiększyć sprzedaż?”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      sobota, 04 maja 2013 16:56
    • Promocja dostosowana do oczekiwań klientów

      Marketing telefoniczny (telemarketing) wymaga odpowiedniego dobrania grupy odbiorcówW dzisiejszych czasach nie da się prowadzić żadnej firmy, bez wykorzystywania różnego typu działań promocyjnych. Konkurencja, jaka panuje na rynku niemal w każdej dziedzinie jest tak duża, że po prostu trzeba bardzo się starać, by zostać zauważonym przez potencjalnych klientów. Do niedawna panowało powszechne przekonanie, że najskuteczniejsze są takie działania, które docierają do jak największej grupy odbiorców. Obecnie jednak coraz częściej można spotkać się jednak z tym, że od szeroko zakrojonych akcji promocyjnych odchodzi się na rzecz takich działań, jak telemarketing czy marketing bezpośredni. Jest to możliwe oczywiście dzięki temu, że firmowe bazy danych są coraz bardziej rozbudowywane, a przedsiębiorcy na podstawie zgromadzonych tam informacji mogą prowadzone przez siebie działania dostosować do tej grupy potencjalnych klientów, która daną usługą czy produktem jest najbardziej zainteresowana.

       

      W ten sposób baza firm (więcej o bazach firm tutaj: http://sklep.targetmarketing.pl/) sprawia, że akcja promocyjna jest po prostu dużo tańsza niż tradycyjne działania marketingowe. Czasami nawet uruchomienie call center wydaje się być bardziej opłacalne niż emitowanie reklam w telewizji czy w radio. Oczywiście podjęcie decyzji o tym, jaki sposób promowania własnej firmy wybrać, powinno zależeć przede wszystkim od konkretnych potrzeb danej chwili i wynikać z przeprowadzenia wielu analiz. Niewątpliwie jednak obecnie tendencja jest taka, że stawia się właśnie na marketing bezpośredni jako na najtańsze i najskuteczniejsze narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia działań promocyjnych.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      arnoldus
      Czas publikacji:
      sobota, 04 maja 2013 16:48