Marketingowe bazy danych firm i usługi B2B

Wpis

sobota, 04 maja 2013

Promocja dostosowana do oczekiwań klientów

Marketing telefoniczny (telemarketing) wymaga odpowiedniego dobrania grupy odbiorcówW dzisiejszych czasach nie da się prowadzić żadnej firmy, bez wykorzystywania różnego typu działań promocyjnych. Konkurencja, jaka panuje na rynku niemal w każdej dziedzinie jest tak duża, że po prostu trzeba bardzo się starać, by zostać zauważonym przez potencjalnych klientów. Do niedawna panowało powszechne przekonanie, że najskuteczniejsze są takie działania, które docierają do jak największej grupy odbiorców. Obecnie jednak coraz częściej można spotkać się jednak z tym, że od szeroko zakrojonych akcji promocyjnych odchodzi się na rzecz takich działań, jak telemarketing czy marketing bezpośredni. Jest to możliwe oczywiście dzięki temu, że firmowe bazy danych są coraz bardziej rozbudowywane, a przedsiębiorcy na podstawie zgromadzonych tam informacji mogą prowadzone przez siebie działania dostosować do tej grupy potencjalnych klientów, która daną usługą czy produktem jest najbardziej zainteresowana.

 

W ten sposób baza firm (więcej o bazach firm tutaj: http://sklep.targetmarketing.pl/) sprawia, że akcja promocyjna jest po prostu dużo tańsza niż tradycyjne działania marketingowe. Czasami nawet uruchomienie call center wydaje się być bardziej opłacalne niż emitowanie reklam w telewizji czy w radio. Oczywiście podjęcie decyzji o tym, jaki sposób promowania własnej firmy wybrać, powinno zależeć przede wszystkim od konkretnych potrzeb danej chwili i wynikać z przeprowadzenia wielu analiz. Niewątpliwie jednak obecnie tendencja jest taka, że stawia się właśnie na marketing bezpośredni jako na najtańsze i najskuteczniejsze narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia działań promocyjnych.

Szczegóły wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
arnoldus
Czas publikacji:
sobota, 04 maja 2013 16:48

Polecane wpisy