Marketingowe bazy danych firm i usługi B2B

Wpis

piątek, 01 lutego 2013

Infolinia sposobem na reklamę

Infolinie mogą być doskonałym narzędziem marketingowymDarmowa lub bardzo tania reklama to dla każdego przedsiębiorcy swoisty raj. Można dzięki temu reklamować swoją usługę lub towar, a przy okazji oszczędzić na ogromnych kampaniach reklamowych. Jednak nie ma dobrej, taniej i docierającej jednocześnie do wszystkich ludzi w kraju lub nawet na świecie reklamy. Za wszystko trzeba płacić. Koszty jednak można minimalizować. W tym celu powstają specjalne infolinie oraz ośrodki call center, które swoimi siłami starają się reklamować produkty, zapraszać na pokazy lub zachwalać daną usługę. Zazwyczaj dzwoni się do osób, które podają swoje dane w książkach telefonicznych. Wtedy nie ma żadnych uchybień prawnych, a osoba, która zgodziła się wcześniej na publikacje telefonu musi wiedzieć, że w danej chwili zgodziła się na to, aby infolinie mogły korzystać z reklamowania przez telefon. Nic więc dziwnego, że jesteśmy nagabywani oraz cały czas przekonywani do wspaniałych okazji, które nie mają końca. Warto spojrzeć na to krytycznym okiem. To pewna forma narzucania się. Niestety, ale nie zawsze odbierana dobrze.

 

Infolinie to jednak nie tylko złośliwi pracownicy, którzy dzwonią do klientów. To także forma przyjmowania zamówień. Dlatego niektórzy klienci, którzy zobaczyli w gazecie numer dzwonią, aby złożyć zamówienie na dany towar lub usługę. Telefon to kolejne ważne medium, które bierze czynny udział w procesie reklamowym. Bez niego biznes mógłby przestać istnieć. Nic więc dziwnego, że infolinie są tak popularne i tak często wykorzystywane. Każdy, kto się ogłasza lub bierze pod uwagę kwestie reklamową pamięta o telefonie. To najszybszy sposób komunikacji. Wystarczy wykręcić kilka cyfr i już połączymy się z osobą, która na pewno nam pomoże. Dzięki temu zyskujemy nie tylko czas, ale także pieniądze, a firma sprzedaje z zyskiem swoje towary. Infolinie są potrzebne dla przedsiębiorstw, które nie sprzedają swojego asortymentu w zwykłym sklepie. Taka infolinia przyda się także przy sklepach internetowych, gdzie ciągle wymagany jest kontakt z klientem. Nic więc dziwnego, że to często wykorzystywana forma kontaktu. Prowadzenie infolinii wymaga pewnego przygotowania. Po pierwsze - firma musi mieć zaplecze i specjalny system. Gdy mamy do czynienia z korporacją, która dzieli się na kilka oddziałów - dzwoniący pod jeden numer Kowalski tak naprawdę ma możliwość dodzwonienia się do kilku miejsc. Wystarczy, że za pomocą cyferek wybierze odpowiednie połączenie. System uaktywnia się po nawiązaniu pierwszego połączenia. Niektórzy uważają, że to bardzo komplikuje życie. Wcale tak nie jest. Dzięki temu infolinia pracuje sprawniej, a ludzie, którzy spędzają godziny przy telefonach wiedzą, z jakim problemem dzwoni do nich klient. Dlatego nie irytujmy się, gdy w słuchawce znów usłyszymy, że trzeba ponownie wcisnąć 1, aby przejść do centrum obsługi klienta.

 

Firmy muszą posługiwać się infolinią, gdyż to korzystny sposób reklamy lub kontaktu z klientem. Dzięki zaawansowanym technicznie systemom kontakt jest usprawniany.

Szczegóły wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
arnoldus
Czas publikacji:
piątek, 01 lutego 2013 15:27

Polecane wpisy